Sådan hæver du dine priser

oprettet d. under Business

Har du overvejet at hæve dine priser en smule? Måske fordi du er blevet bedre, måske fordi udgifterne stiger? I så fald har vi nogle tips til dig her

Sådan hæver du dine priser uden at skræmme kunder væk

  • Sørg for at give dine kunder noget igen. Det kan f.eks. være, at du har uddannet dig noget ekstra - eller du har tilføjet ekstra tid til behandlingen. Anyway, sørg for at fortæl det med, så dine kunder også føler at de får noget for prisstigningen. 
  • Forklar dine kunder hvorfor, at du er nødt til at hæve priserne. Dette kan f.eks. være stigende omkostninger
  • Vælg en dato for hvornår du vil hæve priserne og meld det ud i god tid

Don’t make it a big deal

Alle virksomheder hæver deres pris fra tid til anden - specielt i denne tid, hvor inflationen har været gået lidt amok. 
Vi ved godt at produkterne stiger i pris, men læg mærke til, at de store firmaer sjælendt går ud og flager med det, hvis det bare er småbeløb. Det er en mulighed bare at gøre det, hvis det er en lille prisstigning, og hvis kunderne så spørger ind til det, så må man bare være ærlig. 

Kreative prisstigninger

Der er også et par muligheder, hvis du er særlig bange for at miste dine trofaste kunder.

  • Lav en prisstigning for nye kunder - og lad de gamle kunder få det til den normale pris (evt. med et VIP kort. Bare husk, at de nye kunder ikke skal vide det)
  • Fortæl kun via. Mund til mund, at du hæver priserne Per en fast dato. Resten af dine kommende kunder vil derfor aldrig lægge mærke til det.
  • Hæv ikke dine priser på dine primære behandlinger fx nye sæt eyelash extensions, men kun på opfyldninger. Eller omvendt :-) 

Bare husk på…

Det er aldrig let at skulle ændre sine priser, og specielt ikke, hvis man ved at nogle kunder falder fra. 
Jeg har, af flere omgange hævet mine priser, og jo... nogle kunder falder fra, men jo flere gange jeg har hævet priserne - jo mere stabile kunder har jeg også fået. 

Bare husk: DU ER DET VÆRD!


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar