Konsultationer er sindssygt vigtigt, når vi har med skønhedsbehandlinger at gøre.
Til de mere avancerede skønhedsbehandlinger, såsom Botox er det rent faktisk et lovkrav!
Det giver kunderne indtrykket af, at du ved præcist hvad du laver- og det danner grobunden for en succesfuld skønhedsvirksomhed, da dette kan skille dig ud fra dine konkurrenter.
Sørg for at lave konsultationen som noget af det første, når kunden kommer ind til sin behandling og bør foregå nogenlunde sådan her:
1 - Spørg ind til kontraindikationer og allergier. Hvis der er alvorlige kontraindikationer og/eller allergier, så forklar kunden på fin vis, at de måske ikke er kandidater.
2 - Spørg ind til deres fortid. Har de prøvet behandlingen før? Måske noget i samme stil, bare anderledes? Hvad syntes de om det? Har de nogle billeder af resultatet?
3 - Hvis det er eyelash extensions, lash lift eller bryn, så kig på deres ansigtsform, øjenform etc. Og begynd at tænk over et passende look
4 - Din kundes ønsker - spørg ind til dem og lyt rigtig godt efter!
5 - sig din professionelle mening. Det look kunden ønsker, vil det passe til hende? Vær realistisk
6 - Bed din kunde om at fjerne eventuelle kontaktlinser, hvis der er tale om behandlinger i øjenområdet.
7 - Kommuniker altid så meget som muligt med din kunde, så i sammen kan finde det perfekte look.
Vi bruger dit navn og kommentar til at vise offentligt på vores website. Din e-mail er for at sikre, at forfatteren af dette indlæg har mulighed for at komme i kontakt med dig Vi lover at passe på dine data og holde dem sikret.