Vores tips til en kedelig januar måned – Part 1!

oprettet d. under Business

Vores tips til en kedelig januar måned – Part 1!

Vi kender det – efter jule- og nytårsræset er januar altid en lidt kedelig måned. Der er færre kunder end normalt, og mange sparer penge. Hvis du gerne vil holde energien oppe og forblive i gear, har vi nogle små tricks til, hvordan du kan fastholde dine kunder!

Prissætning
Mange vippeteknikere fristes til at sænke priserne for at tiltrække flere kunder. Det er lidt som at tisse i bukserne – det varmer lige nu, men det holder ikke i længden. Overvej at prissætte dig så du tiltrækker kunder med en mere stabil indkomst. Har de en stabil og højere indkomst, vil de også have færre økonomiske udsving og dermed være mere loyale, også i måneder, hvor andre sparer.

Tiltrækning og loyalitet
Først og fremmest skal du finde ud af: Har du problemer med at tiltrække kunder, eller er det loyalitet, du mangler? At tiltrække nye kunder kræver ofte opdatering af markedsføringen, men hvis problemet er, at kunderne ikke kommer igen, så er det et spørgsmål om loyalitet.

For at tiltrække nye kunder er det vigtigt, at du er aktiv på sociale medier. Del før/efter billeder, kundeudtalelser, underholdende indhold og andet, der fanger opmærksomhed. Du kan også lave veninde-tilbud eller køre kampagner, hvor eksisterende kunder får rabat eller optjener point, når de henviser en ven.

For at fastholde kunderne er det vigtigt, at du skaber relationer. Mange af mine kunder har jeg haft i snart 9 år, og jeg kender dem bedre end deres egen familie. Jeg engagerer mig i deres liv, husker små ting, de nævner, og spørger ind, når de kommer tilbage. Du kan også oprette et loyalitetsprogram, hvor kunderne belønnes for deres loyalitet – f.eks. et klippekort, hvor de får rabat efter et bestemt antal besøg.


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar